شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ


این حقیقت که سرعت نور در خلا ثابت است (300000 Km/s)، یکی از پایه های اساسی علم فیزیک است اما به تازگی دانشمندان فیلیپینی موفق به تغییر سرعت نور در خلا شده اند.

کاهش سرعت نور لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری,ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری,شبکه FTTH ,تکنولوژی GPON,مشاور پروژه های فیبر نوری,طراح پروژه های فیبر نوری,مجری پروژه های فیبر نوری,تغییر سرعت نور,سرعت نور در خلا,پرتوهای نور,گشتاور زاویه ی,فناوری های پردازشی,فناوری های مخابراتی,امواج دایره ای, نویسنده : میثم fiber بازدید : 186 تاريخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 ساعت: 15:58


تضعیف کننده نوری چیست؟
تضعیف کننده نوری (یا تضعیف کننده فیبر نوری) یک دستگاه پسیو است که برای کاهش سطح قدرت سیگنال های نوری به کار می رود. مدار تضعیف کننده اجازه می دهد تا یک منبع شناخته شده از توان به وسیله یک فاکتور از پیش تعیین شده کاهش یابد و معمولا به صورت دسی بل نمایش داده می شود. تضعیف کننده نوری به طور کلی در کاربردهای سینگل مود در مسافت های طولانی برای جلوگیری از اضافه بار نوری در گیرنده استفاده می شود.

اصول تضعیف کننده نوری
تضعیف کننده نوری از چند اصل مختلف به منظور کاهش توان مورد نظر استفاده می نماید. تضعیف کننده ممکن است از تلفات گپ ، جذب، تکنیک و شیوه انعکاس، برای رسیدن به میزان کاهش سیگنال مورد نظر، استفاده نماید.

اصل اتلاف گپ
اصل اتلاف گپ در تضعیف کننده نوری به منظور کاهش سطح توان نوری و با قرار دادن دستگاه در مسیر فیبر با استفاده از یک پیکربندی داخل خط، عملی می شود. تضعیف کننده گپ برای جلوگیری از اشباع گیرنده استفاده می شود و نزدیک به فرستنده قرار داده می شود. این تضعیف کننده با استفاده از یک گپ طولی بین دو فیبر نوری و با عبور سیگنال نوری از یک فیبر نوری به دیگری باعث تضعیف می شود. این اصل نشان می دهد نور با انتقال در فیبر نوری و خارج شدن آن از فیبر نوری شروع به پخش شدن می کند. هنگامی که نور در فیبر نوری دریافت می شود، سمتی از آن در cladding به دلیل گپ و انتشار نور در این ناحیه تضعیف شده و افت پیدا می کند. اصل اتلاف گپ درشکل زیر نشان داده شده است.

اصل اتلاف گپ
تضعیف کننده اتلاف گپ تنها هنگامی که به طور مستقیم بعد از فرستنده قرار داده می شود میزان دقیق کاهش را اعمال می کند. این تضعیف کننده های پیش از فرستنده به توزیع بسیار حساس می باشند، که دلیل دیگری برای نگه داشتن دستگاه نزدیک به فرستنده برای حفظ اتلاف در سطح مورد نظر می باشد. هر چه تضعیف کننده اتلاف گپ از فرستنده دورتر قرار بگیرد، تایر کمتری خواهد داشت و اتلاف مورد نظر به دست نخواهد آمد. برای کاهش بیشتر سیگنال در مسیر فیبر، باید یک تضعیف کننده نوری با استفاده از تکنیک جذب یا بازتاب استفاده شود. توجه: شکاف هوا (گپ) بازتاب فرنل تولید می نماید، که می تواند برای فرستنده باعث مشکل شود.

اصل جاذب
اصل جاذب و یا جذب، به دلیل درصدی از اتلاف توان در فیبر نوری محاسبه میشود. این افت توان به دلیل نواقص و ناخالصی ها در فیبر نوری رخ می دهد به نحوی که انرژی نوری جذب و تبدیل به حرارت می شود. این اصل را می توان در طراحی یک تضعیف کننده نوری برای وارد کردن یک کاهش مشخص توان به کار گرفت.
اصل جذب با استفاده از مواد در مسیر نوری انرژی نوری را جذب می نماید. این اصل ساده با اینکه است، اما می تواند یک راه موثر برای کاهش قدرت در حال انتقال و / یا دریافت باشد.
اصل جاذب
اصل انعکاس
اصل انعکاس یا پراکندگی، اکثر تلفات توان در فیبر نوری را به عهده دارد که به دلیل ناخالصی در فیبر نوری به وجود آمده و موجب پراکندگی سیگنال می شود. نور پراکنده باعث تداخل در فیبر نوری می شود، در نتیجه مقدار نور منتقل یا دریافت شده را کاهش می دهد.
این اصل را می توان در تضعیف نمودن برنامه ریزی شده یک سیگنال استفاده نمود. مواد مورد استفاده در تضعیف کننده برای منعکس کردن یک مقدار شناخته شده از سیگنال ساخته شده و به کار می روند به همین دلیل فقط میزان مورد نظر سیگنال انتقال می یابد. این اصل بازتاب است که در شکل زیر نشان داده شده است.
اصل انعکاس
انواع تضعیف کننده نوری
طبق اصول تعریف شده برای کانکتورها، تضعیف کننده ها به سه دسته تقسیم می شوند: تضعیف کننده ثابت، تضعیف کننده متغیر گام به گام و تضعیف کننده متغیر پیوسته.

1.تضعیف کننده ثابت
تضعیف کننده های ثابت برای داشتن یک سطح ثابت تضعیف طراحی شده اند. تضعیف کننده ها از لحاظ تئوری می توانند برای ارائه هر مقدار از تضعیف مورد نظر، طراحی و به کارگرفته شود. تضعیف کننده ثابت معمولا برای کاربرد های تک حالت استفاده می شود.

2.تضعیف کننده متغیر گام به گام
یک تضعیف کننده متغیر گام به گام دستگاهی است که تضعیف سیگنال را در مراحل و پله های از قبل مشخص شده مانند 0.1 دسی بل، 0.5 دسی بل، یا 1 دسی بل تغییر می دهد. این تضعیف کننده ممکن است در کاربرد های برخورد با منابع توان نوری مختلف استفاده شود. برای مثال، اگر سه ورودی در دسترس وجود دارد، ممکن است نیاز به تضعیف سیگنال در سطح های مختلف برای هر یک از ورودی ها داشته باشیم. برعکس، این تضعیف کننده ها نیز ممکن است در شرایطی که در آن سیگنال ورودی ثابت است مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال سیگنال خروجی مورد نیاز بسته به دستگاه تغییر کند.
توجه: تضعیف کننده متغیر گام به گام باید در کاربرد هایی که در آن ورودی، خروجی، و تنظیمات عملیاتی شناخته شده است استفاده شود.

3.تضعیف کننده متغیر پیوسته
یک تضعیف کننده متغیر پیوسته تضعیف کننده نوری است که می تواند بر حسب تقاضا تغییر کند. به طور کلی دارای یک دستگاه در محل می باشد که اجازه می دهد تا تضعیف سیگنال به مقدار مورد نیاز تغییر نماید. تضعیف کننده متغیر پیوسته در محیط های کنترل نشده استفاده می شود که ویژگی های ورودی یا خروجی به طور مداوم نیاز به تغییر دارند. این امر اجازه می دهد تا اپراتور تنظیمات لازم تضعیف کننده برای اعمال تغییرات مورد نیاز با سرعت و دقت بدون هیچ گونه وقفه در کار خود را انجام دهد.
با توجه به انواع کانکتورهای های مختلف، انواع مختلفی از تضعیف کننده های نوری وجود دارد: تضعیف کننده LC، تضعیف کننده SC ، تضعیف کننده ST ، تضعیف کننده FC ، تضعیف کننده E2000 و غیره، که دارای فرول UPC / APC می باشد.
تضعیف کننده نوری معمولا به دو شکل بسته بندی آماده می شود: تضعیف کننده Bulkhead و تضعیف کننده In-Line . تضعیف کننده نوری Bulkhead را می توان درقسمت گیرنده وصل نمود. تضعیف کننده In-Line نوری شبیه یک پچ کورد فیبر است و معمولا بین پچ پنل و گیرنده استفاده می شود.
در شکل زیر یک تضعیف کننده نوری ثابت 10 دسی بل LC / UPC و یک تضعیف کننده نوری In-Line متغیر ‎0 ~ 60‏ دسی بل LC / UPC به LC / UPC را می توان مشاهده نمود.

تضعیف کننده نوری

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : تضعیف کننده نوری,تضعیف کننده فیبر نوری, دستگاه پسیو ,سیگنال های نوری,مدار تضعیف کننده, سینگل مود,اضافه بار نوری,تلفات گپ ,تلفات جذب,تکنیک انعکاس,اصل اتلاف گپ,اصل جاذب,اصل انعکاس,انواع تضعیف کننده نوری,تضعیف کننده ثابت,تضعیف کننده متغیر,تضعیف کننده پیوسته,شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 ساعت: 17:56


ما می دانیم که اتصال سریع و قابل اعتماد برای هر کسب و کاری ضروری است، اپلیکیشن های متعدد باید در 24 ساعت روز و 7 روز هفته کار کنند. برای پاسخگویی به نیازهای محیط تجاری پویا و دائماً در حال تحول شما، ما پیشنهاد می کنیم فیبر نوری را وارد کسب و کار خود کنید. فیبر نوری بهترین راه اتصال کسب و کار شما به جهان بوده و اتصالی است که از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند. ساختار FTTB بهترین روشی است که در آن فیبر نوری تا محل کار شما کشیده شده و راهکاری بسیار مقرون به صرفه و آینده نگرانه برایتان تعریف می کند. فیبر نوری یک مسیر مقیاس پذیر، قابل اعتماد و انعطاف پذیر برای تمام نیاز های کسب و کارتان فراهم کرده و اتصالی یکپارچه را ایجاد می کند.


چه عواملی در انتخاب راهکار مناسب به شما می کند؟
• سرویس هایی که می خواهید به کاربران خود ارائه دهید.
• پهنای باند مورد نیاز برای هر کاربر
• تعداد کاربران هر ساختمان
چرا از راهکار FTTB برای سرویس دهی در محل کار خود استفاده کنیم؟

مقرون به صرفه
این شرکت یک راهکار مقرون به صرفه ی فیبر نوری با پوشش گسترده بر روی شبکه ایجاد می کند یعنی تنها بر روی یک کابل فیبر نوری داده، صدا و ویدئو را انتقال می دهد که این امر بطرز قابل توجهی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

قابلیت سفارشی سازی و مقیاس پذیری
این که شرکت شما در اندازه ی متوسط است و به یک شبکه ی All-in-one صدا و کاربردهای پهن باند نیاز دارید و یا یک شرکت بزرگ با چند شعبه هستید و به یک راهکار خاص نیاز دارید، راهکار فیبر نوری ما (FTTB) نیازهای شما را سفارشی سازی و یکپارچه می نماید.

قابلیت اطمینان
فیبر نوری، یک استاندارد جهانی اتصال قابل اعتماد است. با در نظر گرفتن مسیر پشتیبان، آپ تایم (زمان بهره برداری) صد در صدی برای این اتصال تضمین می شود. این بدان معناست که در موارد نادری که با قطعی فیبر مواجه شدید با استفاده از مسیر دیگر شما همچنان متصل باقی خواهید ماند.

چند منظوره و تطبیق پذیر
مقیاس پذیری ذاتی فیبر و قابلیت اطمینان آن به این معنی است که می توان صدا، ویدئو و داده ی مورد نیاز کسب و کار را بر روی یک شبکه واحد، منتقل کرد ضمن اینکه کیفیت سرویس هر برنامه حفظ شده و در هزینه ها نیز بدون چشم پوشی از کیفیت و کارایی سرویس، صرفه جویی می شود.

سریع و انعطاف پذیر
قابلیت دسترسی بالا و زمان تاخیر کم شبکه ، تمام نیازهای اختصاصی شبکه و پهنای باند بالا را تضمین می کند. نه تنها شبکه فیبر نوری دارای سرعت بالایی است، بلکه بسیار انعطاف پذیر بوده و پهنای باند می تواند در هنگام نیاز به سرعت به روز رسانی شود.
این شرکت با توانایی مدیریت خدمات متعدد بر روی یک کابل فیبر نوری، درب را بر روی نسل جدید اتصال با قابلیت یکپارچه سازی فوق العاده گشوده است.
ما به کسب و کار شما امکان دستیابی به یک راهکار یکپارچه و جامع که در آن صدا، ویدئو، داده و سایر خدمات مبتنی بر IP بصورت کارآمد و بهینه سازی شده بر روی یک شبکه ی واحد قرار می گیرند را می دهیم. این امر به طور مستقیم بر بهره وری کسب و کار شما تاثیر گذاشته و موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می گردد.

FTTB

شرکت فاطر با ارائه ی راهکار خود با انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بالا، پلت فرمی را ایجاد می کند که در آن صدا، تصویر و داده و سایر سرویس ها و محصولات مبتنی بر IP به راحتی یکپارچه سازی می شوند. با اختصاص یک فیبر گیگا بیت به بیزینس شما ظرفیت بالا و دسترسی همیشگی به آن در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید در آینده نیز مقیاس آن را با توجه به نیازتان ارتقاء دهید.
ما قادریم بر اساس شناسایی دقیق نیازهای شما، ظرفیت جداگانه امن برای صدا، تصویر و داده اختصاص دهیم . راهکار FTTB یک راهکار یکپارچه و آینده نگرانه ارائه داده و بطرز قابل توجهی در هزینه های زیر ساخت صرفه جویی می نماید.

نحوه ی پیاده سازی
در مقایسه با روش های سنتی اجرای FTTB مبتنی بر تکنولوژی اترنت، شبکه GPON با بهره گیری از اسپیلیتر فیبر نوری به عنوان تجهیزات FTTB، نیاز به سوئیچ های مجتمع را از بین می برد. و این نه تنها باعث کاهش لایه های شبکه می شود، بلکه به طور چشمگیری هزینه ی دسترسی نودها به شبکه را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این یک شبکه توزیع فیبر نروی پسیو به منبع تغذیه احتیاج نداشته و موجب کاهش مشکلات فضای استقرار و میزان شکست نیز می شود.
با بهره گیری از GPON و FTTB در کنار هم درب را بر روی پهنای باند فوق العاده باز خواهید کرد و از سرمایه ی خود حفاظت کرده و در آینده نیز می توانید آن را ارتقاء دهید.
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : مجری FTTH , مجری FTTB , مشاور FTTH , مشاور FTTB , طراح FTTH , طراح FTTB , طراح فیبرنوری , مشاور فیبرنوری , مجری فیبرنوری , تکنولوژی GPON ,تجهیزات GPON ,تجهیزات FTTH , تجهیزات FTTB , اجرا FTTH , اجرا GPON , اجرا FTTB, نویسنده : میثم fiber بازدید : 146 تاريخ : 11 ارديبهشت 1397 ساعت: 7:18



کد ۰۹۴۰۰۰ برای تلفن ثابت فیبرنوری شرکت ایرانیان نت در نظر گرفته شد و اختصاص یافت. تلفن ثابت ایرانیان نت بر بستر فیبر نوری و با فناوری VOIP (تماس صوتی مبتنی بر IP) ارائه می شود. با دریافت این کد، یکی دیگر از زیرساخت‌های ارائه تلفن ثابت شرکت ایرانیان نت فراهم شده و گام دیگری در رفع انحصار مخابرات بر تلفن ثابت برداشته می شود.

کد ۰۹۴۰۰۰ برای خط تلفن ثابت فیبر نوری لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری , ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری , شبکه FTTH, تکنولوژی GPON , مشاور پروژه های فیبر نوری , طراح پروژه های فیبر نوری , مجری پروژه های فیبر نوری , خط تلفن ثابت فیبر نوری , کد ۰۹۴۰۰۰ , فیبرنوری شرکت ایرانیان , ایرانیان نت , سرویس تلفن ثابت شبکه‌ی FTTX , شبکه‌ی FTTX , اپراتور چهارم , سرویس VOIP, نویسنده : میثم fiber بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 ساعت: 3:17